Zysk operacyjny wyniósł 243,42 mln zł wobec 150,39 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 293,88 mln zł wobec 192,47 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 676,34 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 2 023,3 mln zł rok wcześniej.
"Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2020 r. 12,4% w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. W okresie styczeń-wrzesień 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 13%" - czytamy w raporcie.
W III kw. 2020 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino, czyli o 21% więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2020 r. otwarte zostały łącznie 153 sklepy w stosunku do 138 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 września 2020 r. sieć Dino liczyła 1 371 marketów, o 258 więcej niż przed rokiem, podano również.
"W III kwartale 2020 r. przychody Grupy Dino wyniosły 2 676,3 mln zł i były o 653 mln zł, czyli o 32,3% wyższe niż w III kw. 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 29% do 1 977,1 mln zł. Narastająco, po 9 miesiącach 2020 r. przychody Grupy Dino wyniosły 7 362,1 mln zł i były o 1 838,7 mln zł, czyli o 33,3%, wyższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 31,5% do 5 500,8 mln zł. W III kwartale 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 52,7% do 293,9 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 11%, podczas gdy rok temu było to 9,5%. Narastająco, po 9 miesiącach 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 42,9% do 722,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,8% i była o 0,66 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2019 r." - czytamy dalej.
W I-III kw. 2020 r. spółka miała 440,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 281,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 362,14 mln zł w porównaniu z 5 523,45 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 324,67 mln zł wobec 222,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r.