Zysk operacyjny wyniósł 561,91 mln zł wobec 429 mln zł zysku rok wcześniej.
"W 2019 r. Grupa Dino odnotowała wzrost wyniku EBITDA o 184,4 mln zł, czyli o 34,1% do 725,4 mln zł z 541,1 mln zł w 2018 r. Marża EBITDA za 2019 r. wyniosła 9,5%, podczas gdy w 2018 r. było to 9,3%" - czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r. wobec 5 838,53 mln zł rok wcześniej.
"Wzrost przychodów ze sprzedaży był przede wszystkim efektem zwiększenia skali działalności Grupy Dino Polska, głównie poprzez: wzrost liczby sklepów o 24,7% oraz wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) o 11,6%" - podano także.
"W 2019 r. środki pieniężne z działalności inwestycyjnej Grupy Dino Polska były ujemne i wyniosły - 827,8 mln zł. Ujemne przepływy środków pieniężnych wynikały głównie z wydatków poniesionych na nabycie rzeczowych aktywów trwałych i aktywów niematerialnych związanych z rozwojem sieci sklepów Dino i zaplecza logistycznego" - czytamy dalej.
Nakłady inwestycyjne w 2019 r. obejmowały głównie nakłady na ekspansję sieci sklepów Dino oraz nakłady na logistykę obejmujące nakłady na budowę powierzchni magazynowej w Rzeszotarach oraz w Wolborzu, zakup naczep chłodniczych oraz zakup wyposażenia.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 318,2 mln zł wobec 208,56 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.