Holding Wirtualnej Polski pokazał właśnie skonsolidowany raport półroczny. Jak się z niego dowiadujemy, WPH zamknął pierwsze półrocze 2021 roku skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych.
Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2020 roku.
- Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
WP Ads to platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż.
Wirtualna Polska Holding kontynuuje też działania zmierzające do całkowitego przejścia na zieloną energię. W kwietniu uruchomiono pierwszą farmę fotowoltaiczną. Z kolei w lipcu sfinalizowano transakcję zakupu dużej farmy na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł.
Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.