DPD Polska włączyło do sieci odbioru przesyłek automaty paczkowe SwipBox

DPD Polska włączył do swojej sieci automaty SwipBox, służące do odbioru przesyłek kurierskich. Do użytku klientów indywidualnych oddawane są właśnie urządzenia zlokalizowane głównie w sklepach sieci Biedronka, podał SwipBox.

DPD Polska włączyło do sieci odbioru przesyłek automaty paczkowe SwipBox

"Automaty paczkowe to uzupełnienie sieci DPD Pickup i uelastycznienie oferty DPD na ostatniej mili. Pomyślnie przetestowaliśmy urządzenia SwipBox zwiększające efektywność naszej sieci odbiorów i cieszymy się, że mogą już z nich korzystać mieszkańcy największych miast w Polsce" - powiedział prezes DPD Rafał Nawłoka, cytowany w komunikacie.

Pierwszy etap współpracy ze SwipBox zakłada pojawienie się automatów paczkowych w większych miastach, m.in. w Warszawie, Lublinie, Łodzi, Krakowie, w Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Elblągu, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu i Rzeszowie. Docelowo urządzenia mają być dostępne na terenie całego kraju, podano także.

Opcja wyboru dostawy do automatów jest dostępna w sklepach internetowych współpracujących z DPD Polska i zintegrowanych z siecią DPD Pickup. Klienci mają możliwość wskazania jej jako miejsca dostawy lub przekierowania przesyłki na przykład podczas nieobecności w domu, przypomina operator.

"Jesteśmy dumni, że możemy rozwijać sieć naszych automatów w Polsce dzięki współpracy z tak uznaną marką, jak DPD Polska. Partnerstwo podniesie komfort oraz zwiększy wygodę użytkowników końcowych. Wzmocniony zostanie także cały rynek e-commerce w Polsce, dzięki dodatkowym opcjom dostawy przesyłek" - dodał dyrektor zarządzający SwipBox Polska Michał Czechowski.

SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software'owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów. Oddziały SwipBox zlokalizowane są w Danii, Polsce, Australii i obsługują sieć urządzeń do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach.

W Polsce odpowiada za wdrożenie automatów kurierskich, współpracujących na zasadach tzw. agnostycznej sieci - dostępnej dla każdego operatora logistycznego. Każdy element oferty SwipBox jest indywidualnie projektowany w celu minimalizowania kosztów operacyjnych partnerów przedsiębiorstwa. Celem nadrzędnym działalności SwipBox jest tworzenie rozwiązań realnie redukujących wpływ pierwszej i ostatniej mili kurierskiej na środowisko. Miejscem produkcji automatów SwipBox jest Dania.

DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Z DPD kooperuje 7 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 2,6 tys. punktów nadań i odbiorów Pickup i oddziałów miejskich.

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)