"5 grudnia zakończył się drugi i ostatni etap kampanii crowdfundingowej, której celem było zebranie środków na realizację kluczowych działań zaplanowanych przez nas w 2020 roku. Już w pierwszym etapie zbiórki przekroczyliśmy cel minimum i uzyskaliśmy wynik 0,87 mln zł. W kolejnych dniach osiągnęliśmy łączną kwotę 1,3 mln zł [...] To dla nas ogromy sukces, który - mamy nadzieję - pozwoli przyspieszyć rozwój Drago entertainment przed planowanym w 2020 roku debiutem na NewConnect" - powiedziała prezes Joanna Tynor, cytowana w komunikacie.
Wśród głównych celów kampanii Drago entertainment było pozyskanie środków na produkcję pięciu gier z gatunku symulatorów: "Gas Station Simulator", "Food Truck Simulator", "Airport Contraband", "Detective Simulator" i "Paparazzi Simulator". Premiery tytułów planowane są w 2020 roku. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi "Gas Station Simulator".
"W niecałe dwa miesiące od umieszczenia zapowiedzi w sklepie Steam tytuł zgromadził ponad 10 tys. użytkowników, którzy zadeklarowali chęć zakupu gry, po jej premierze. Już w pierwszym miesiącu obecności na platformie 'Gas Station Simulator' znalazł się na 'Global Top Wishlist'. To doskonały wynik, który jest dla nas potwierdzeniem, że zainteresowanie graczy naszym symulatorem jest ogromne, a przyjęta przez nas strategia produkcji tego typu gier jest strzałem w dziesiątkę" - dodał szef studia i współzałożyciel Drago enterianment Lucjan Mikociak, cytowany w komunikacie.
Pozyskane od inwestorów środki spółka przeznaczy także na dopracowanie i wydanie swojego kluczowego projektu - gry typu FPS/survival - FrostFall. W 2020 roku tytuł zostanie udostępniony graczom w wersji early access.
Drago entertainment powstało w 1998 roku w Krakowie. W 2018 roku do zespołu dołączyli Aleksy Uchański, Maciej Miąsik, Jakub Trzebiński i Mateusz Wcześniak. Wtedy też firma podjęła decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier.