W prezentacji Citigroup czytamy, że aktualizacja strategii przewiduje "dążenie do wyjścia z działalności konsumenckiej" w niektórych krajach Azji i regionu EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Chodzi o 13 krajów: Australia, Chiny, Indie, Indonezja, Kora, Malezja, Filipiny, Taiwan, Tajlandia, Wietnam, Bahrajn, Rosja oraz Polska.
Bank Handlowy podał w osobnym komunikacie, w nawiązaniu do informacji przekazanej przez Citigroup, że zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce.
"Bank zwróci się z formalną prośbą do Citigroup, jako swojego strategicznego akcjonariusza, w celu poznania szczegółów planowanych zmian" - informuje Bank Handlowy.
Bank Handlowy poinformował też, że kontynuuje bieżącą obsługę wszystkich klientów "zapewniając najwyższe standardy oraz jakość oferowanych produktów i usług". W oświadczeniu czytamy także, że zmiany nie mają wpływu na działalność w obszarze bankowości instytucjonalnej.
Na koniec 2020 roku portfel kredytów bankowości detalicznej w Banku Handlowym wynosił 7,2 mld zł.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 roku. Na koniec 2020 roku aktywa banku wyniosły 60,9 mld zł.