"Empik.com oferuje w ramach sprzedaży własnej i poprzez marketplace już w sumie 2,5 mln produktów z 16 różnych kategorii, takich jak Elektronika, Zabawki, Dziecko i mama, Dom i ogród, Sport, AGD czy Zdrowie i uroda. Stronę odwiedza miesięcznie ok. 7 mln unikalnych użytkowników, którzy składają średnio 600 tys. zamówień. Sprzedaż rok do roku dynamicznie rośnie, w przypadku wybranych kategorii nawet 3-krotnie, np.: Sport i rekreacja (+423%), Dom i ogród (+303%) czy Zdrowie i uroda (+242%). Platforma rozwija się wielokanałowo - już 20% całości obrotów generuje aplikacja mobilna" - czytamy w komunikacie.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że chcą, aby Empik.com był miejscem pierwszego wyboru wygodnych zakupów dokonywanych z dowolnego miejsca i przez dowolne urządzenie.
"Przez ponad 20 lat obecności w e-commerce zbudowaliśmy cenne doświadczenie i skupiliśmy wokół siebie miliony odbiorców, nastawionych na rozwój rozmaitych zainteresowań, poszukujących inspiracji na spędzanie wolnego czasu i produktów do realizacji codziennych aktywności. Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, plasującą się w czołówce zestawień i rankingów najsilniejszych brandów. Cieszymy się dużym zaufaniem, a tym samym wiarygodnością wśród klientów. Teraz również inni sprzedawcy online mogą korzystać z siły marki Empik, naszej wiedzy i skali dotarcia, rozwijając w ten sposób własny biznes" - skomentował dyrektor e-commerce w Empiku Szymon Bujalski, cytowany w materiale.
Grono partnerów marketplace jest stale rozszerzane. Aktualnie obejmuje ok. 1 000 aktywnych sprzedawców, podano także.
"Stawiamy na zaufanych partnerów - duże i średnie firmy o ugruntowanej pozycji i z doświadczeniem w obszarze e-commerce, wyznające zbliżone do naszych wartości. My zaś oferujemy im indywidualne podejście i wsparcie dedykowanego opiekuna biznesowego, widoczność produktów dla milionów klientów Empik.com oraz objęcie ich ofert kampaniami marketingowymi, które realizujemy przez cały rok. W odróżnieniu od konkurencji, poza standardową prowizją od sprzedaży nie pobieramy od sprzedawców dodatkowych opłat. Ta jest zaś naliczana dopiero w momencie potwierdzenia realizacji zamówienia, a w przypadku rezygnacji klienta z zakupów sprzedawca nie jest obciążany żadnymi kosztami" - dodał manager marketplace w Empiku Rafał Murawski.
Platformy typu marketplace obsługują już ok. 40% całego rynku e-commerce, przypomina Empik.
Grupa Empik to największa sieć sprzedaży produktów kultury i rozrywki w Polsce i lider w kategoriach wydawniczych (książka, muzyka, film).