Strata operacyjna wyniosła 89,99 mln zł wobec 61,67 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 20,56 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 447,81 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2020 r. spółka miała 133,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 44,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 227,71 mln zł w porównaniu z 636,12 mln zł rok wcześniej.
"Przychody Enter Air, największej polskiej prywatnej linii lotniczej, wyniosły 227,7 mln zł w I pół. 2020 r. i były o 64,2% niższe od 636,1 mln zł osiągniętych w I poł. 2019 r. jedynie z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej w wyniku wybuchu pandemii wirusa grypy. Spółka zanotowała 133,1 mln zł straty netto oraz 87,9 mln zł straty operacyjnej. Istotny wpływ na wynik grupy miały 'wirtualne' różnice kursowe, które mają charakter czysto księgowy, nie są skutkiem zawieranych transakcji i nie wpływają tym samym na bieżącą działalność spółki. Po oczyszczeniu wyników z różnic kursowych Enter Air miał 99,2 mln zł straty netto" - czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 2,93 mln zł wobec 8,08 mln zł zysku rok wcześniej.
"Loty turystyczne z Polski wznowiliśmy dopiero w lipcu, kiedy w normalnych okolicznościach powinniśmy być w szczycie sezonu wakacyjnego. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, klienci chcą spędzać wakacje za granicą, ale ze względu na ograniczenia w wybranych państwach i kolejne negatywne sygnały przedstawicieli rządu sporo osób rezygnuje lub odkłada decyzje o podróżowaniu. W miesiącach wakacyjnych nasze przewozy były na poziomie około 30% zeszłorocznych. Pomimo bardzo trudnych warunków, w których obecnie działamy cały czas aktywnie pracujemy nad rozwojem firmy i myślimy o przyszłości. W ostatnich miesiącach zawarliśmy porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliliśmy harmonogram dostaw samolotów i zwiększyliśmy dotychczasowe zamówienie. Niedawno uruchomiliśmy też najnowocześniejszy symulator lotniczy w tej części Europy, dzięki któremu istotnie zmniejszymy koszty, które do tej pory przeznaczaliśmy na zagraniczne szkolenia i zapewnimy spółce dodatkowe przychody ze szkoleń realizowanych
dla innych linii" - powiedział członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.
Enter Air jest notowany na GPW od 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.