"Rok 2018 był zgodnie z planem udany pod każdym względem. Zwiększyliśmy przychody i zyski, a ze względu na duży popyt na rynku krajowym wzmocniliśmy swoją obecność na polskich lotniskach w wysokim sezonie. Coraz słabsza konkurencja zagraniczna dała nam szansę na uzyskanie przewagi przy pozyskiwaniu kontraktów w niskim sezonie na rynkach poza Polską. Dzięki temu znaleźliśmy się w czołówce turystycznych linii europejskich. Rok 2019 zaczął się bardzo obiecująco i mamy nadzieję, że będzie jeszcze bardziej udany od poprzedniego. A dzięki podpisanym z touroperatorami długoterminowym umowom, mamy już także wypełniony kontraktami początek 2020 r." - powiedział członek zarządu Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 118,9 mln zł wobec 63,61 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 296,14 mln zł w 2018 r. wobec 954,93 mln zł rok wcześniej.
"Dzięki pełnej dyspozycyjności floty i optymalnie zaplanowanemu programowi handlowemu Enter Air wypracował w 2018 r. wyższe o 35,7 % przychody ze sprzedaży, które pierwszy raz w historii Grupy przekroczyły 1 mld zł i wyniosły 1,3 mln zł. Zyski Grupy również były rekordowe. Zysk operacyjny wzrósł o 86,9% do 118,9 mln zł, a zysk netto przewoźnika wyniósł w 2018 r. 66,3 mln zł, czyli o 13,5 % więcej niż w 2017 r." - dodano w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 19,67 mln zł wobec 10,85 mln zł zysku rok wcześniej.
Enter Air jest notowany na GPW od 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.