Założone w 2006 roku eobuwie to polska firma z siedzibą w Zielonej Górze, która zajmuje się sprzedażą online obuwia, torebek i akcesoriów. Jej prezesem jest Marcin Grzymkowski, który od rodziców przejął sklepik z obuwiem i przekształcił go w internetowego giganta.
W 2015 roku firma została kupiona przez CCC, dużego gracza na rynku obuwniczym, który stał się jej głównym akcjonariuszem. CCC właśnie poinformowało, że popisało umowę z SoftBank Vision Found 2, w ramach której zainwestuje on w eobuwie kwotę 500 mln zł.
Softbank wnosi do eobuwie nie tylko kapitał, ale jako największy inwestor technologiczny na świecie, także know-how w sektorze technologii i e-commerce.
Fundusz dotychczas podjął współpracę z takimi globalnymi graczami jak Uber, Klarna, ByteDance (TikTok) czy Grab. Jak informuje eobuwie, transakcja jest potwierdzeniem potencjału firmy i jej silnej pozycji na europejskim rynku e-commerce.
CCC planuje pierwotną ofertę publiczną (IPO) e-obuwie na przełomie 2022 i 2023 roku. - Eobuwie jest na ścieżce wzrostu i nie zwalnia tempa. Zaprosiliśmy do niej nowych akcjonariuszy, wzmacniamy management i planujemy IPO w 2022/2023 - powiedział w czerwcu przewodniczący rady nadzorczej CCC Dariusz Miłek.
W kwietniu Cyfrowy Polsat i należąca do prezesa InPostu Rafała Brzoski spółka A&R Investments Limited kupiły od CCC w sumie 20 proc. akcji eobuwie. Za pakiety akcji spółki miliarderów zapłaciły po 500 mln zł.