Play podkreśla, że wzrost ruchu nie miał wpływu na jakość usług. Dla porównania: regularne zużycie danych w sieci Play rośnie o 25-30 proc. rocznie, a ruch głosowy jest zasadniczo stabilny.
Po zamknięciu około połowy punktów sprzedaży Play ruch w sieci sprzedaży spadł między pierwszym, a ostatnim tygodniem marca. Jednak wzrósł ruch na stronie Play, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, częściowo kompensując wpływ zamknięcia sklepów.
Spółka poinformowała też, że postanowiła przeznaczyć 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP mający na celu wsparcie polskich sztabów medycznych i zaspokojenie potrzeb szpitali na sprzęt medyczny.
W marcu przychody Play z usług były o kilka procent wyższe niż planowano, głównie ze względu na wzrost ruchu od innych operatorów. Przychody i koszty roamingu międzynarodowego były zaś porównywalne z przedkryzysowymi poziomami z początku roku.
Play informuje, że koszty operacyjne w marcu były pod kontrolą, a skorygowana EBITDA w pierwszym kwartale tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań.
Na tym etapie Play nie ma podstaw do zmiany założeń na 2020 rok, a bardziej szczegółowe informacje poda przy publikacji wyników za I kw. 2020 r.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie