Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Esotiq & Henderson miał 2,17 mln zł zysku netto, 3,42 mln zysku EBIT w II kw.

0
Podziel się:

Esotiq & Henderson odnotował 2,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 2,32 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Esotiq & Henderson miał 2,17 mln zł zysku netto, 3,42 mln zysku EBIT w II kw.

Zysk operacyjny wyniósł 3,42 mln zł wobec 3,09 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 39,74 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 45,24 mln zł rok wcześniej.

"W II kwartale 2020 roku, czyli okresie najbardziej dotkniętym skutkami zamrożenia gospodarki, czego efektem było m.in. zamknięcie centrów handlowych, producent bielizny damskiej odnotował 39,3 mln zł skonsolidowanej sprzedaży (-12% r/r), z czego segment omnichannel wygenerował rekordowe 12 mln zł (203% r/r). Skonsolidowana EBITDA wyniosła 7,1 mln zł (14,7% r/r), EBIT 3,4 mln zł (10,5% r/r) natomiast zysk netto [ogółem] 2 mln zł (5,7% r/r). Wynik uzyskany na poziomie operacyjnym jest porównywalny z pierwszym półroczem 2019 r., gdyż od 2020 r. Esotiq prowadzi sprawozdawczość w MSSF 16. Powoduje to m.in. wzrost amortyzacji, gdyż czynsze płacone do galerii handlowych ujmowane są w innym miejscu bilansu (zysk netto bez MSSF 16 wyniósłby w I półroczu br. 2,4 mln zł)" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W I-II kw. 2020 r. spółka miała 0,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,81 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 77,99 mln zł w porównaniu z 84,39 mln zł rok wcześniej.

"Wyniki za minione półrocze są powodem do dumy. Mamy za sobą bezprecedensowy okres, w którym branża odzieżowa była jedną z tych, które w wyniku zamrożenia gospodarki ucierpiały najmocniej. Po ogłoszeniu lockdownu podjęliśmy szereg działań prowadzących do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym oraz redukcji kosztów działalności. W stosunku do galerii handlowych przyjęliśmy partnerską pozycję w negocjacjach czynszów, w pełni rozumiejąc również ich położenie. Dzięki temu udało nam się zredukować koszty i uzyskać efekt win-win jeśli chodzi o umowy i relacje z naszymi partnerami handlowymi" - skomentował prezes Adam Skrzypek, cytowany w materiale.

Dodał, że tak dobre wyniki, nie byłyby możliwe gdyby nie lojalne klientki Esotiq (924 tys. uczestniczek Esotiq Club na koniec IH2020), które po zamknięciu sklepów stacjonarnych doceniły dobrej jakości produkty spółki przenosząc zakupy do Internetu.

"W ich efekcie, w okresie marzec - kwiecień 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, sprzedaż towarów w sklepie internetowym wzrosła o 208%, przy jednoczesnej obniżce kosztów działalności Grupy o ok. 50%. Istotnym komponentem naszego sukcesu były też sklepy franczyzowe, gdyż funkcjonowanie części z nich nie zostało całkowicie ograniczone w wyniku pandemii. W pełni też wykorzystaliśmy ponowne otwarcie galerii handlowych i od 4 maja wszystkie nasze sklepy działały" - podkreślił Skrzypek.

Prezes Zarządu Esotiq & Henderson optymistycznie ocenia bieżącą sytuację gospodarczą.

"Sygnały, które do nas docierają pozwalają zakładać, że rynek powoli wraca do stanu przed pandemią. Mimo pozytywnych przesłanek na bieżąco, z ogromną uwagą, monitorujemy sytuację rynkową. Nasze działania koncentrują się również na dalszym rozwoju naszego oczka w głowie, czyli kanału e-commerce oraz zabezpieczeniu i dywersyfikacji łańcucha dostaw oraz optymalizacji wielkości zamówień i zapasów towarów" - wskazał.

Na koniec I półrocza powierzchnia handlowa wyniosła 18,9 tys. m2 (+1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczy 306 salonów, w tym 238 franczyzowych, podano także.

Na poziomie jednostkowym w I półroczu 2020 Esotiq & Henderson S.A wypracował 77, 1 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 1,7 mln zł EBIT oraz 1,7 mln zł zysku netto.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2020 r. wyniósł 1,75 mln zł wobec 2,71 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 180 mln zł w 2019 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)