Od 2011 roku twarzą marki Esotiq (producent bielizny) jest modelka Joanna Krupa. Nie tylko promuje ją, ale też jest współwłaścicielką i dyrektorem kreatywnym. Współpraca ta przynosi wymierne efekty. W drugim kwartale odzieżowa grupa sprzedała towary za prawie 40 mln zł, co przełożyło się na prawie 2,2 mln zł zysku netto.
Choć pandemia sprawiła, że wyniki są nieco gorsze od zeszłorocznych, firma planuje dalszy rozwój.
"Jako priorytet stawiamy sobie dalszy rozwój e-sklepów wraz z dostawą do wszystkich krajów w Unii Europejskie. Nie rezygnujemy z otwierania salonów własnych w popularnych galeriach handlowych oraz zakładamy wzrost poprzez salony franczyzowe - zapowiada prezes Adam Skrzypek.
Firma planuje otwarcie łącznie 6 nowych salonów w tym roku w kraju. Prezes Skrzypek wskazuje, że prowadzone są m.in. zaawansowane rozmowy z franczyzobiorcami, bo pojawiło się sporo propozycji.
Czytaj więcej: Inwestorzy giełdowi chorzy na punkcie koronawirusa. To szaleństwo może mieć poważne powikłania
Szef Esotiq & Henderson dodaje, że w pierwszym kwartale udało się otworzyć spółce nowy salon sprzedaży na Łotwie, a w drugim - nowy sklep w Rumunii i planowane jest otwarcie kolejnej placówki na rynku wschodnim.
W Niemczech spółka planuje dodatkowo w tym roku rozpoczęcie sprzedaży na platformie internetowej amazon.de.
Podsumowując wyniki pierwszego półrocza firma wskazuje, że udało się w niewielkim stopniu, ale jednak zwiększyć powierzchnię salonów - o 1 proc. Głównie za sprawą uruchomienia czterech salonów w Polsce i jednego w Rumunii.
Doszło jednak także zamknięcie jednego salonu w Niemczech z braku stałej rentowności.
Na koniec czerwca powierzchnia sklepów z grupy Esotiq & Henderson wyniosła 18 tys 902 metry kwadratowe.