"W najbliższych latach chcemy przyspieszyć rozwój i stopniowo zwiększać udziały rynkowe w Trójmieście. Rozbudowany w ostatnim roku bank ziemi pozwala nam na realizację ambitnych planów. Posiadane grunty zabezpieczają nasze potrzeby na około 4-5 lat. To działki w atrakcyjnych i dobrze skomunikowanych rejonach Trójmiasta oraz w Rumi. Grupa Dom Development w wyniku akwizycji Euro Stylu skokowo zwiększyła skalę działania, a Euro Styl zyskał mocne zaplecze finansowe" - powiedział Konopka, cytowany w komunikacie.
Według stanu na koniec marca 2019 r., Euro Styl posiada grunty (kupione i kontrolowane) o potencjale zabudowy 5 246 lokali wobec 1 927 lokali rok wcześniej, co oznacza wzrost o 172% r/r.
"Wzrost banku ziemi spółki pokazuje, jak mocno rośnie znaczenie Euro Stylu w skali Grupy Dom Development. Dwa lata działania w ramach jednej grupy pokazały wymierne korzyści z połączenia sił. Euro Styl jest mocnym lokalnym graczem, z potencjałem do rozszerzania działalności, który może w pełni wykorzystać dzięki Grupie Dom Development. Z kolei model działania Euro Stylu, oparty na własnym wykonawstwie, był dla Dom Development inspiracją dla powstawania ponad rok temu własnej spółki wykonawczej - Dom Construction - działającej na naszych dwóch pozostałych rynkach - w Warszawie i Wrocławiu" - dodał prezes Dom Development Jarosław Szanajca.
Euro Styl, po akwizycji przez grupę Dom Development, kontynuuje działalność pod własną marką. Analiza marki, przeprowadzona we współpracy z Deloitte, potwierdziła jej silną lokalną rozpoznawalność. Jednocześnie logotyp Euro Stylu został odświeżony - w jego nowej wersji wykorzystane zostały miękkie linie nawiązujące do logo spółki-matki oraz dodana została informacja o przynależności do Grupy Dom Development, podano także.
Na koniec I kwartału 2019 Euro Styl posiadał 995 lokali w budowie oraz 3 586 lokali w przygotowaniu (grunty przygotowywane do zabudowy). Sprzedaż mieszkań w Euro Styl rośnie szybciej niż sprzedaż na trójmiejskim rynku. W okresie styczeń-marzec 2019 roku Euro Styl odnotował 11-proc. wzrost sprzedaży.
W najbliższych latach Euro Styl realizować będzie m.in. wyjątkową inwestycję w historycznej i symbolicznej części Gdańska - na terenie Młodego Miasta. Na działce o powierzchni niemal 7 ha, tuż przy Europejskim Centrum Solidarności, powstać ma ok. 1 200 lokali.
W okresie 12 lat działalności Euro Styl sprzedał blisko 5 600 lokali w blisko 160 budynkach. W ciągu dwóch ostatnich lat zwiększył sprzedaż netto lokali o blisko 14% (z 661 lokali w 2016 r. do 752 lokali w 2018 r.). W 2018 roku trójmiejski rynek odpowiadał za 21% sprzedanych lokali grupy Dom Development, będąc tym samym jej drugim największym, po Warszawie, rynkiem sprzedaży, podano także w materiale.
Dom Development - jeden z największych deweloperów mieszkaniowych w Polsce - jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2006 roku. W 2018 r. sprzedał 3,6 tys. mieszkań.