Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Eurocash: Obroty wzrosły w 2/3 sklepów detal. w pierwszych 6 miesiącach epidemii

0
Podziel się:

Wzrost obrotów w niezależnych sklepach detalicznych w ciągu pierwszych 6 miesięcy epidemii zaobserwowało ponad 2/3 ich właścicieli, wynika z raportu Grupy Eurocash "COVID-19 oczami przedsiębiorców".

Eurocash: Obroty wzrosły w 2/3 sklepów detal. w pierwszych 6 miesiącach epidemii

"Wielu klientów zobaczyło, że w sklepach osiedlowych jest bezpiecznie, wygodnie i nie ma w nich kolejek, a na dodatek znajdą w nich produkty wszystkich największych producentów w Polsce" - powiedział członek zarządu Grupy Eurocash Pedro Martinho, cytowany w komunikacie.

Jak podał Eurocash, konsumenci starają się kupować żywność z zachowaniem zaleceń bezpieczeństwa epidemiologicznego - głównie w tradycyjnych sklepach. Liczba odwiedzin w sklepach lokalnych w czasie epidemii spadła, ale jednocześnie wzrosła w nich wartość koszyka zakupowego.

Dane rankingu "Równi w Biznesie", wykazują, że handel niezależny uzyskuje dla swoich klientów coraz lepsze oferty od największych producentów, podano również.

"Wzrosty sprzedaży w sklepach osiedlowych uzyskują najczęściej ci producenci, którzy mają najmniejsze różnice cenowe między tymi sklepami a dyskontami i supermarketami" - powiedział dyrektor zakupów centralnych w Grupie Eurocash Dominik Kasperek, cytowany w komunikacie.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)