Największe sieci marketów i mniejszych sklepów spożywczych raczej przyzwyczaiły do systematycznego otwierania kolejnych punktów sprzedaży. Eurocash robi jednak porządki i 14 proc. swoich sklepów z logo Delikatesy Centrum zamierza w tym roku zamknąć.
Spółka poinformowała, że zamknie 59 z 414 sklepów własnych z sieci Delikatesy Centrum. Warto przy tym dodać, że wraz z placówkami franczyzowymi wszystkich sklepów z tym logo jest w Polsce ponad 1,5 tys.
- Zgodnie z zapowiedziami, w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy program naprawczy w wybranych placówkach sieci Delikatesy Centrum. Wytypowaliśmy łącznie 180 sklepów własnych, które najsłabiej radziły sobie na rynku i wyraźnie odstawały pod względem efektywności od Delikatesów Centrum prowadzonych przez naszych franczyzobiorców - tłumaczy Jacek Owczarek, członek zarządu grupy Eurocash.
Wskazuje, że w przypadku 59 z tych 180 sklepów podjęte działania nie przyniosły wystarczającej poprawy, dlatego zapadła decyzja o ich zamknięciu do końca tego roku.
- Będzie ona oznaczać konieczność dokonania odpisu w kwocie około 80 mln zł, który obciąży nasze tegoroczne wyniki finansowe - przyznaje Owczarek.
- Uznaliśmy wspólnie z radą nadzorczą, że taki ruch jest niezbędny dla trwałego podniesienia efektywności segmentu detalicznego. Chcemy budować największą sieć małych supermarketów w Polsce w oparciu o rentowne i dobrze prosperujące placówki handlowe - podkreśla.
O przeglądzie sklepów i ich efektywności Eurocash informował już w połowie maja. Wtedy też wyszło na jaw, że grupa po pierwszych trzech miesiącach tego roku notuje straty. Wyniosły około 70 mln zł.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych.
Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tys. niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.