"Usługa FedEx Direct2Retail daje klientom e-sklepów możliwość zamówienia przesyłki do jednego z ponad 600 salonów prasowych Kolportera, rozmieszczonych na terenie całej Polski. Nowe rozwiązanie zapewnia wygodę i elastyczność zarówno biznesom jak i klientom indywidualnym oraz umożliwi odbiór przesyłek w bezpiecznym i wskazanym przez odbiorcę punkcie. Usługa obejmuje przesyłki o wadze do 10 kg i maksymalnych wymiarach 30x40x50 cm. Paczka dostarczona do wybranej lokalizacji Kolportera poczeka na odbiór cztery dni robocze, a o jej doręczeniu klient może zostać powiadomiony za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji, w tym wiadomości e-mail i SMS. Każdy z punktów obsłuży również pobrania gotówkowe do 3 tys. zł" - czytamy w komunikacie.
Dostawcą rozwiązań technologicznych, leżących u podstaw nowej usługi jest firma Sendit - polska spółka specjalizująca się w systemach technologicznych dla sektora e-commerce, podano także.
FedEx Express to największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych, oferująca transport do ponad 220 państw i terytoriów na całym świecie.
Kolporter to największy dystrybutor prasy w Polsce, z ok. 58-proc. udziałem w rynku. Z 17 oddziałów terenowych codziennie dostarcza prasę do ok. 22 tysięcy punktów sprzedaży detalicznej i 3 500 prenumeratorów. Spółka wprowadziła również przed ponad 20 laty na polski rynek nowy format sklepów - saloniki prasowe. Dziś sieć saloników Kolportera liczy około 700 punktów.
Sendit to największy w Polsce pośrednik usług kurierskich. Platforma Sendit.pl umożliwia zamawianie usług kurierskich na terenie kraju oraz korzystanie z rozwiązania typu "click&collect", czyli zintegrowanych na jednej mapie ponad 29 000 punktów nadawczo-odbiorczych w całej Polsce.