"Dziś przyszłość biznesu znajduje się w chmurze, dzięki której niezależnie od rozmiaru czy rozproszenia oraz formy współpracy pozostajemy w stałym kontakcie ze sobą oraz klientami. Chcemy uwolnić biura od uzależnienia od telefonu z kablem. Nasze centrale przenoszą komunikacje biznesową do realiów współczesnego, mobilnego świata" - powiedział Vandromme podczas spotkania z dziennikarzami.
Grupa wchodzi do Polski z rozwiązaniem Universe, z obszaru zintegrowanej komunikacji, jako usługi UCaaS (ang. Unified Communications as a Service).
"Stworzyliśmy platformę Universe, w której wszystko odbywa się w ramach jedynie opłat abonamentowych, a nad sprawnością systemu czuwa zespół techniczny. Nie ma więc potrzeby inwestowania w infrastrukturę, opłat serwisowych i licencyjnych czy innych nieprzewidzianych kosztów" - dodał prezes.
W Polsce w 2019 roku przychody planowane są na poziomie 1 mln euro. Wcześniej Firstcom przejął spółkę TeleForte (działającą w Niemczech i Polsce) i ma aktualnie kilkudziesięciu polskich klientów biznesowych.
"Będziemy szukać w Polsce firmy z bazą klientów, najpewniej dostawcy rozwiązań Private Branch Exchange (PBX) [abonenckiej centrali telefonicznej]" - zaznaczył Vandromme.
Firstcom Europe rozwijał się poprzez przejęcia spółek telekomunikacyjnych w Europie. Ma oddziały w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Danii. W roku 2018 przychody grupy wyniosły 32,2 mln euro. Do roku 2020 mają uplasować się na poziomie 76 mln euro. Planuje wejście do Francji, Hiszpanii, Włoch czy Ukrainy.
"Celem jest rozszerzać działalność na wszystkie duże rynki europejskie, aby mieć zasięg łącznie 430 mln osób. W planie jest duża akwizycja, najprawdopodobniej w Hiszpanii i szereg mniejszych w Niemczech i Wielkiej Brytanii" - podsumował prezes.