"Połączymy wszystkie stolice krajów bałtyckich oraz Warszawę i Berlin, by umożliwić mieszkańcom krajów bałtyckich dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa" - powiedział Leman podczas konferencji prasowej.
"Nasz plan był znacznie większy, ale w obecnych czasach postanowiliśmy robić jeden krok naraz. Rozważymy otwarcie kolejnych linii w przyszłości, mamy na to plany, ale najpierw zobaczymy, jak obecne będą się rozwijać" - dodał.
Wszystkie linie są linie całoroczne. Uruchomienie ich przewoźnik planował w I poł. 2020 r., co opóźniło się z powodu pandemii. Teraz jest dobry moment na ekspansję, bo kraje bałtyckie stosunkowo szybko sobie poradziły z pandemią, a popyt na podróże stopniowo rośnie, podkreślił Leman.
Pierwszym lokalnym partnerem autobusowym FlixBusa w krajach bałtyckich została firma Ollex z Wilna (Litwa), która obsłuży większość nowych połączeń. Przedłużoną linię z Berlina przez Warszawę do Wilna w dalszym ciągu będzie obsługiwał Żak Express.
Nowo otwierane linie są następujące (wymieniono najważniejsze przystanki):
1. Ryga - Wilno - Białystok - Warszawa,
2. Kowno - Białystok - Warszawa,
3. Ryga - Szawle - Kowno - Suwałki - Warszawa,
4. Tallin - Parnawa - Ryga - Ryga Port Lotniczy - Szawle - Kowno - Suwałki - Warszawa,
5. Wilno - Kowno - Białystok - Warszawa - Poznań - Berlin.
FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain, usługi FlixCharter, a od grudnia 2019 roku - również usługi carpoolingu FlixCar. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, startup szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech, we Francji i USA.