Zysk operacyjny wyniósł 0,19 mln zł wobec 0,24 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,59 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 0,02 mln zł rok wcześniej.
"W pierwszym kwartale br. wypracowaliśmy jako grupa 0,59 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. To wynik znacznie lepszy od pierwszego kwartału 2019 roku, kiedy przychody netto wyniosły niecałe 0,02 mln zł. Znacząco poprawiliśmy także zysk operacyjny, ze straty na poziomie (0,24) mln zł w I kw. 2019, w okresie od stycznia do marca br. odnotowaliśmy wzrost EBITDA do kwoty prawie 0,19 mln zł. Zysk netto w tym czasie wyniósł niespełna 0,25 mln zł. Największa część zysku pochodzi z działalności portingowej" - skomentował prezes Mateusz Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.
W I kwartale br. do sprzedaży trafiły dwa projekty w wersji na PC z portfolio wydawniczego Gaming Factory: Bug Academy i Pangeon.
Nietypowym zdarzeniem, które może mieć wpływ na wyniki Gaming Factory w kolejnych miesiącach, było ogłoszenie stanu pandemii koronawirusa.
"Prowadzimy sprzedaż produktów za pomocą platform dystrybucji cyfrowej, dlatego wszelkie restrykcje dotyczące prowadzenia sprzedaży w sklepach stacjonarnych czy przemieszczania się, nie wpłynęły na spadek sprzedaży naszych gier, wręcz przeciwnie. Styczeń i luty były rekordowymi miesiącami pod względem liczby logowań na platformie Steam. W czasie pandemii wprowadziliśmy system pracy zdalnej obejmujący wszystkich pracowników i współpracowników. Specyfika naszej działalności pozwala nam na wprowadzenie takiego systemu pracy bez znaczącego wpływu na jej efektywność. Jesteśmy w stanie zapewnić ciągłość pracy wszystkich systemów informatycznych, dlatego terminy realizacji projektów nie są zagrożone" - dodał prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2020 r. wyniósł 0,15 mln zł wobec 0,87 mln zł zysku rok wcześniej.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) poinformowała 31 lipca, że podjęła decyzję o skierowaniu do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) żądania zawieszenia obrotu akcjami oraz prawami do akcji (PDA) spółki Gaming Factory, a powodem skierowania żądania zawieszenia obrotu jest brak przekazania przez ww. spółkę do publicznej wiadomości raportu kwartalnego za pierwszy kwartał 2020 r. W związku z zawieszeniem obrotu na głównym rynku GPW akcjami oraz prawami do akcji spółki Gaming Factory, zarząd spółki wskazał w specjalnym oświadczeniu, że obecnie istniejące prawo nie nakłada na nią obowiązku publikacji raportów kwartalnych za I kw. 2020 r. Mając jednak na uwadze stanowisko KNF, spółka zdecydowała się przygotować raport kwartalny za I kw. 2020 i opublikować go niezwłocznie.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory.