"Od 2016 roku w ramach realizowanego PBDK na lata 2014-2023 oddano do ruchu 10 obwodnic o łącznej długości 115,3 km. Poza Programem udostępniono do ruchu dla kierowców obwodnicę Skawiny (klasa drogi GP) o długości 2,2 km, I etap obwodnicy Kępna o długości 3,6 km w ciągu drogi ekspresowej S11 oraz obwodnicę Marek, czyli 15,3 km drogi ekspresowej S8" - czytamy w komunikacie.
"W realizacji jest obecnie 21 obwodnic o łącznej długości 209 km, z czego 6 obwodnic planujemy oddać do ruchu jeszcze w tym roku. To 60 km nowych dróg" - dodała Dyrekcja.
W komunikacie podała też, że w przetargu są obecnie dwie obwodnice o łącznej długości 19,4 km, a w przygotowaniu znajduje się kolejnych 19 obwodnic o łącznej długości 165,7 km.
"Budowane obwodnice miast przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego miasta. Budowane odcinki omijające centra miast minimalizują niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miejscowości. Bez obwodnic ruchu odbywa się ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekracza często kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki obwodnicom możliwe jest oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na nowy przebieg powstających dróg" - napisała GDDKiA.
Zaktualizowany we wrześniu 2019 r. Program Budowy Dróg Krajowych (z perspektywą do 2025 r.) zakłada wybudowanie 3 316,1 km dróg, w tym: 254,2 km autostrad, 2 567 km dróg ekspresowych, 43 obwodnic o łącznej długości 446,5 km, przypomniano także.