"Chcemy przeszkolić 3 tys. firm do końca roku w ramach programu Internetowe Rewolucje dla Eksportu. Gospodarka cyfrowa jest kolejnym impulsem do wzrostu dla Polski. Nasz kraj jest cyfrowym challengerem, który w procesie transformacji cyfrowej nie musi gonić Zachodu" - powiedziała Hryniewicz Bieniek podczas prezentacji programu.
Google od czterech lat wspiera polskie firmy w marketingu online i narzędziach internetowych. Jak podała dyrektor polskiej części koncernu, 150 tys. firm zostało przeszkolonych online i kolejne 15 tys. w ramach spotkań z ekspertami koncernu.
"62% firm potwierdziło pozytywny wpływ programu na ich biznes, a 13% osiągnęło taki wzrost, aby zwiększyć zatrudnienie. Teraz mamy nową odsłonę programu i bardziej kompleksowe narzędzia, w tym eksportowe.
Dyrektor SMB Marketing Google Marcin Karnowski wskazał na narzędzie Market Finder, które aktualnie łączy dane z wiedzą Google o 15 rynkach eksportowych.
"Narzędzie zawiera rekomendacje rynków, wiedzę o logistyce, płatnościach na poszczególnych rynkach i rozwiązania marketingowe. Ponadto oferuje tworzenie planów eksportu i dotarcia do nowych rynków dla małych firm, a to wszystko teraz w lokalizacji polskiej" - powiedział Karnowski.