Przychody Alphabet, spółki matki Google, wyniosły w I kwartale 2020 roku 41,16 mld dolarów i były o 13 proc. większe niż rok wcześniej.
Ponad 80 proc. przychodów w I kwartale stanowiły wpływy z reklam, które wyniosły 33,77 mld dolarów. Natomiast przychody z rozwiązań chmurowych to „zaledwie” 2,78 mld dolarów.
Wśród przychodów z reklam, 12 proc. to wpływy z reklam wyświetlanych w serwisie You Tube, które wyniosły 4,04 mld dolarów i były o jedną trzecią wyższe niż rok wcześniej.
W I kwartale spółka zarobiła na czysto 6,84 mld dolarów, a zysk na akcję wyniósł 9,87 dolara.
- Wyniki były dobre w pierwszych dwóch miesiącach kwartału, ale potem w marcu odnotowaliśmy znaczne spowolnienie przychodów z reklam – powiedział Sundar Pichai, prezes Alphabet.
Z raportu wynika, że koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty dla innych serwisów za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, wzrosły w I kwartale do 7,45 mld dolarów z 6,86 mld dolarów rok wcześniej.
Przychody Alphabetu w USA w I kwartale wzrosły rok do roku o 14 proc. ( do 18,9 mld dolarów). W Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (region EMEA) przychody wzrosły o 10 proc. (do 12,8 mld dolarów), a w Azji i regionie Pacyfiku - o 19 proc. (do 7,2 mld dolarów), a w Ameryce Północnej bez USA oraz Południowej - o 13 proc. (do 2,2 mld dolarów).
Sundar Pichai, zajmujący stanowisko prezesa, przejął władzę w Alphabet w grudniu 2019 roku, kiedy Larry Page i Sergey Brin odeszli z koncernu. To oni stoją za sukcesem przeglądarki i innych gałęzi działalności amerykańskiego giganta. Page i Brin stworzyli Google'a w 1998 roku. Spółka później ewoluowała i w 2015 roku powstała wielka spółka-matka, Alphabet, której siedziba znajduje się w w Mountain View w Kalifornii.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie