GreenWay będzie dzierżawił fragmenty nieruchomości, na których zlokalizowane są MOP-y i dostarczał na nich płatne usługi ładowania samochodów elektrycznych, podkreślono.
"Budowa infrastruktury ładowania na MOP-ach przy autostradach i drogach szybkiego ruchu to dla użytkowników tych pojazdów bardzo istotna zmiana na lepsze. Dzięki temu elektromobilni kierowcy wygodniej przejadą dłuższe trasy, a nasza sieć wzbogaci się o kilkadziesiąt nowych punktów" - powiedział prezes GreenWay Polska Rafał Czyżewski, cytowany w komunikacie.
Według wstępnych założeń, stacje GreenWay Polska pojawią się w nowych lokalizacjach w pierwszej połowie 2021 roku. Wymagane przez GDDKiA minimum mocy stacji wynosi 72 kW, jednak GreenWay rozważa posadowienie urządzeń o mocy do 150 kW. Ostateczne decyzje w tym zakresie zostaną podjęte po analizie możliwości przyłączenia stacji do sieci energetycznej, co w niektórych lokalizacjach może stanowić dość duże wyzwanie z uwagi na ograniczone zdolności sieci dystrybucyjnych, podano również.
Przetarg GDDKiA na dostarczenie usług ładowania obejmował w sumie 25 lokalizacji. Spośród nich, GreenWay będzie obsługiwał 11, w tym pięć w obu kierunkach, jeden w jednym kierunku:
Na A1 odc. Toruń-Tuszyn oraz odc. Pyrzowice-Gorzyczki: 2 MOP-y Ludwinowo (Północ, Południe), 2 MOP-y Głowno (Wschód, Zachód), 2 MOP-y Dobieszowice (Wschód, Zachód);
Na A2 odc. Konin-Warszawa: MOP Kozanki (w kierunku zachodnim), MOP Zaborów (w kierunku wschodnim), MOP Kuny (w kierunku zachodnim), MOP Leonia (w kierunku wschodnim);
Na A4 odc. Wrocław-Katowice: MOP Chechło (w kierunku wschodnim), wyliczono.
Poza wymienionymi powyżej lokalizacjami, GreenWay realizuje obecnie budowę stacji szybkiego ładowania na sześciu MOP-ach, w ramach przetargu ogłoszonego przez GDDKiA w lutym 2019 roku. Realizacja tych projektów zakończy się w tym roku. Wraz z wyłonionymi obecnie lokalizacjami GreenWay operować będzie stacjami ładowania na 17 MOP-ach, podsumowano.
GreenWay Polska zarządza ogólnopolską siecią stacji szybkiego ładowania. Ładowarki spółki znajdują się także na Słowacji. Do 2020 r. spółka chce mieć 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych, w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich.