"W zakresie sklepów stacjonarnych grupa przewiduje otwarcie netto do ok. 60 tys. m2 oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych do już funkcjonujących sklepów tj. tablety do zamówień online, czy kasy samoobsługowe" - czytamy w raporcie.
Cele grupy na 2020 roku to m.in.: kontynuacja budowania unikalnego ekosystemu handlu obuwiem, w tym w szczególności jego skalowanie w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodnie, rozwój kluczowych marek własnych (przede wszystkim Lasocki, Gino Rossi, Jenny Fairy, DeeZee i Sprandi) i ich szeroką, odświeżoną komunikację, uruchomienie nowego magazynu e-commerce w okolicach Zielonej Góry czy wdrażanie nowych narzędzi do pomiaru procesów i zarządzania łańcuchem dostaw.
"W zakresie polityki finansowej, cele na 2020 r. obejmują zapewnienie grupie bezpieczeństwa i elastyczności możliwości reagowania na sytuację na rynku. Szczegółowe cele obejmują: 1. Wzrost rentowności grupy 2. Ograniczanie poziomu zadłużenia (wskaźnik dług netto/ EBITDA)
- Dalsza poprawa rotacji kapitału obrotowego 4. Po okresie znacznych inwestycji, ograniczenie poziomu nakładów inwestycyjnych w 2020 r." - czytamy dalej.
Grupa spodziewa się wzrostu rynku obuwia w Europie o ok. 3-4% (pod względem wartości) w br., w tym kilkunastoprocentowego wzrostu rynku sprzedaży obuwia online.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.