"Pomimo panującej epidemii, Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej. Po zeszłorocznym debiucie w Republice Południowej Afryki, w tym roku rozpoczyna działalność w czterech nowych krajach afrykańskich - Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii" - czytamy w komunikacie.
"Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. Airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 r." - powiedział wiceprezes eSky Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.
Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością, podkreśliła spółka. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld USD PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Od zniesienia lockdownu w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (Airline-seat capacity), przy czym 94% pochodzi z rejsów międzynarodowych, podano także.
"W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów - plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała 1/4 nowych miejsc pracy w tych krajach" - czytamy dalej.
Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84% TTV Grupy eSky odpowiadały kraje inne niż Polska.
"Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym core'owym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach - Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA" - podsumował Neska.
Grupa eSky jest opartym na zaawansowanej technologii agentem turystycznym działającym online (OTA). Grupa jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej i wiodącym graczem na rynkach Ameryki Południowej. Autorska wyszukiwarka eSky Travel Search umożliwia podróżującym zakup biletów ponad 1 030 linii lotniczych - zarówno regularnych, tanich oraz czarterowych, rezerwację noclegu w ponad 1,3 mln hoteli i apartamentów na całym świecie, wynajem samochodu, a także zakup ubezpieczenia podróżnego. Grupa eSky jest członkiem grupy agentów International Air Transport Association (IATA).