"Kilka razy zastanawialiśmy się nad możliwością unifikacji naszej sieci detalicznej pod marką MOL, ale zdecydowaliśmy się pozostawić tradycyjne brandy, dobrze postrzegane na poszczególnych rynkach, takie jak Slovnaft na Słowacji czy Ina w Chorwacji. W najbliższych latach to się nie zmieni" - powiedział Ratatics w rozmowie z ISBnews.
Podkreślił natomiast, że elementem unifikującym sieć koncernu na wszystkich rynkach, na których operuje, ma być marka sklepu Fresh Corner.
"W ten sposób możemy prezentować tradycyjne marki dla paliw i jeden nowoczesny brand dla sklepów" - podkreślił.
Na koniec 2019 roku na wszystkich rynkach funkcjonowało niespełna 800 sklepów Fresh Corner, marki wprowadzonej w 2015 roku. Do końca 2021 roku Grupa MOL ich liczba ma wzrosnąć do 1250.
"Marka Fresh Corner jest dla nas bardzo ważna. W ubiegłym roku w centrum Budapesztu uruchomiliśmy pierwszy pilotażowy punkt tej marki zlokalizowany poza stacją paliw. Po pierwszym roku sklep nie był jeszcze dochodowy, ale dostarczył nam wielu ważnych odpowiedzi. W tym roku planujemy kolejne otwarcia w Serbii i na Słowacji. Jeśli ten model się przyjmie, w ciągu 10 lat chcielibyśmy otworzyć nawet kilkaset sklepów Fresh Corner poza stacjami paliw" - dodał.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Spółka miała 5168,7 mld HUF skonsolidowanych przychodów w 2018 r.
Piotr Apanowicz