"Start platformy Automarket jest jednym z elementów strategii PKO BP, która ma rozwijać usługi cyfrowe. Jako Grupa PKO Leasing mamy zawsze kilka tysięcy samochodów w stałej sprzedaży i chcieliśmy nimi zainteresować klientów zarówno naszego banku, jak i nowych klientów" - powiedział Pach w rozmowie z ISBnews.
"Rok 2020 chcielibyśmy zamknąć 4-cyfrową liczbą sprzedanych pojazdów. Mamy jeszcze jeden duży projekt leasingowy, ale potrzebujemy kilku miesięcy na jego wdrożenie. Liczę, że do końca roku wystartuje" - dodał prezes.
Na platformie klienci otrzymują dostęp do sprawdzonych technicznie, wyselekcjonowanych i objętych gwarancją samochodów, które będą mogli w prosty sposób sfinansować. Nowa platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO BP, podkreśla bank.
"Platforma będzie oferować samochody nowe i używane. W pierwszym etapie zaprosiliśmy do udziału w projekcie 5 dealerów, z którymi współpracujemy w ramach PKO Leasing, ale chcemy, by każdy z naszych klientów z tej branży traktował Automarket jako normalny kanał sprzedaży. Docelowo liczymy na obecność ok. 100 dealerów, a do końca roku liczymy na 30 dealerów oferujących swoje pojazdy na platformie" - zapowiedział Pach w rozmowie z ISBnews.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy. PKO Leasing ma w planach sukcesywne rozbudowywanie partnerstw z dealerami, aby oferować klientom jak najszerszy wybór pojazdów w jednym miejscu, podkreślono.
"Na dziś w Automarket możemy skorzystać z leasingu, wynajmu oraz atrakcyjnie oprocentowanej pożyczki samochodowej, która nie jest dostępna w innym miejscu. Jest to jednak tylko zalążek ofert specjalnych przygotowanych przez Automarket, docelowo pojawią się również nowe oferty ubezpieczeniowe, wynajmu oraz leasingu" - podsumował Pach.
Platforma Automarket powstała w niespełna pół roku dzięki wykorzystaniu zwinnego podejścia do projektu i integracji zasobów PKO BP, PKO Leasing oraz Masterlease. Koncepcja platformy i jej główne elementy zostały ukształtowane w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów planujących zakup samochodu. Według odpowiedzialnego za projekt dyrektora departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing Tomasza Otto, głównymi bolączkami w procesie zakupu samochodu są niepewność co do bezpieczeństwa i stanu technicznego samochodu, podano w komunikacie.
"Dlatego właśnie Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami" - powiedział Otto, cytowany w komunikacie.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348,04 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
Lesław Kretowicz