"Spodziewamy się że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce" - czytamy w sprawozdaniu finansowym spółki.
W 2018 roku sprzedaż piwa wzrosła w Polsce. "Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty" - czytamy dalej.
W 2018 r. Grupa Żywiec sprzedała 11,29 mln hektolitrów piwa wobec 11,24 mln hl w 2017 r. (w tym sprzedaż krajowa wyniosła odpowiednio: 11,01 mln hl wobec 10,76 mln hl).
Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.