Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

GUS: Sprzedaż detaliczna (ceny stałe) spadła o 2,3% r/r w październiku

0
Podziel się:

Sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) spadła o 2,3% r/r w październiku 2020 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). W ujęciu miesięcznym odnotowano wzrost 2,1%.

GUS: Sprzedaż detaliczna (ceny stałe) spadła o 2,3% r/r w październiku

"Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2020 r. była o 2,1% niższa w porównaniu z wrześniem 2020 r." - podał GUS.

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w październiku była niższa niż przed rokiem o 2,1% i wzrosła o 2,3% m/m, podano także w komunikacie.

"W październiku 2020 r. największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. odnotowały podmioty sprzedające paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 13,4% wobec wzrostu o 2,5% przed rokiem). Sprzedaż zmalała także w grupach: 'tekstylia, odzież, obuwie' (o 9,7%); 'pozostałe' (o 8,4%); 'pojazdy samochodowe, motocykle, części' (o 8%); 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach' (o 3,7%) oraz 'żywność, napoje i wyroby tytoniowe' (o 2%)" - czytamy w komunikacie.

Konsensus rynkowy przewidywał 0,3% spadku r/r w cenach stałych.

Poniżej dane o zmianach sprzedaży detalicznej w październiku w ujęciu rocznym (ceny stałe)

Wyszczególnienie % r/r
Ogółem -2,3
w tym:
Pojazdy samochodowe, motocykle, części -8
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe -13,4
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe -2
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach *
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny 1,3
Tekstylia, odzież, obuwie -9,7
Meble, RTV, AGD 11,9
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach -3,7
Pozostałe -8,4
  • - brak informacji lub konieczność zachowania tajemnicy statystycznej.

W okresie styczeń-październik 2020 r. sprzedaż zmalała r/r o 3% (wobec wzrostu o 5,6% w 2019 r.), podał także Urząd.

forex
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)