Centrum logistyczne Hillwood Łódź będzie składało się z dwóch budynków. Pierwszy z nich o powierzchni około 75 tys. m2 zostanie oddany do użytku w listopadzie tego roku.
"Hillwood Łódź zapewni sprawny dostęp do trasy S8 oraz autostrady A1. Czas dojazdu do autostrady to obecnie ok. 10 minut, a ulegnie on skróceniu po przedłużeniu Trasy Górnej. Z kolei bliskość centrum miasta zapewni pracownikom wygodny dojazd do pracy komunikacją
miejską, a najemcom z branż handlowej, e-commerce, dystrybucyjnej i produkcyjnej pozwoli na szybkie dotarcie do konsumentów" - powiedział prezes Hilwood Polska Hubert Michalak, cytowany w komunikacie.
Hillwood podkreślił, że aglomeracja łódzka i Polska Centralna pozostają priorytetowymi lokalizacjami dla firmy, z uwagi na niesłabnący popyt ze strony lokalnych i międzynarodowych firm. Według danych firmy Colliers, w ubiegłym roku w regionie Polski Centralnej oddano do użytku niemal 766 tys. m2 nowoczesnych powierzchni logistyczno-przemysłowych, czyli ok. 35% nowych powierzchni oddanych do użytku w całym kraju, a popyt brutto na nowe powierzchnie ukształtował się na poziomie ponad 650 tys. m2.
W przygotowaniu inwestycji Hillwood współpracował z łódzką firmą Varitex. Specjaliści Varitex byli odpowiedzialni m.in. za proces zabezpieczenia, uzbrojenia i przekształcenia gruntów oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia
na budowę. Generalnym wykonawcą nowego centrum logistycznego jest firma Bremer. Magazyny Hillwood Łódź będą posiadały standardową siatkę słupów 12x24 m, wysokość składowania 10 m oraz posadzkę o nośności 6t/m2, podano również.
Hillwood ma 30-letnie doświadczenie w realizacji inwestycji w Europie i Ameryce Północnej. W Polsce działalność firmy koncentruje się na zakupie, finansowaniu i budowie magazynów oraz obiektów przemysłowych z przeznaczeniem pod długoterminowy wynajem. Od momentu wejścia na polski rynek w 2014 r. Hillwood stworzył portfel obiektów magazynowych obejmujący łącznie ponad 1 mln m2.