"Powodzenie pilotażowego projektu, który hive uruchomił w grudniu 2018 roku w Lizbonie spowodowało, że firma zaczęła oferować swoje usługi w kolejnych miastach Europy. Po stolicy Portugalii elektryczne hulajnogi zawitały do Aten, w zeszłym tygodniu do Paryża, a teraz także do Warszawy. Celem hive jest rozszerzenie swojej obecności w 2019 roku na około 20 miast i zostanie głównym europejskim dostawcą e-hulajnóg" - czytamy komunikacie.
"Do Warszawy wchodzimy z naszym doświadczeniem zdobytym w innych metropoliach i z wielkim szacunkiem dla miasta i jego mieszkańców. Chcielibyśmy stać się częścią lokalnego ekosystemu mobilności, wpisać się w tkankę miejską, co naturalnie łączy się z bliską współpracą z władzami miasta. W przyszłości rozważamy wejście z naszą usługą do innych miast, ponieważ Polska to dla nas bardzo interesujący rynek" - powiedział CEO hive Tristan Torres Velat, utowany w komunikacie.
Marka, będąc owocem połączenia sił BMW i Daimler, ściśle współpracuje z firmami, takimi jak mytaxi, car2Go lub Reach NOW. W planach jest zintegrowanie aplikacji obsługującej system rezerwacji hive z aplikacją mobilną mytaxi, dodano również.
W odrębnym komunikacie podano, że CityBee, dostawca usługi wynajmu samochodów dostawczych na minuty za pomocą aplikacji w telefonie, rozszerza swoją działalność shared mobility w Polsce.
"W drugim kwartale br. operator udostępni do wypożyczenia e-hulajnogi, które na początku pojawią się w Warszawie. Będą dostępne za pomocą tej samej intuicyjnej aplikacji, dzięki której można korzystać z dostawczaków. Usługa CityBee zadebiutowała w Polsce prawie pół roku temu i jest dostępna na terenie 10 aglomeracji, gdzie do dyspozycji wynajmujących czeka 150 pojemnych aut dostawczych - fiatów Ducato i volkswagenów Crafter" - podano w informacji.