Zysk operacyjny wyniósł 1,58 mln zł wobec 2,51 mln zł zysku rok wcześniej.
"Mimo niesprzyjających warunków zewnętrznych związanych z istotnym wzrostem cen czynników energetycznych oraz stałym na przestrzeni ostatnich lat wzrostem kosztów pracy zdołaliśmy istotnie poprawić rentowność na sprzedaży, wynik EBITDA i przepływy operacyjne grupy. Ciągły w ostatnich latach i rosnący w dynamice w roku 2018 wzrost kosztów funkcjonowania dotykający podmioty pralnicze odcisnął swoje piętno na wynikach Grupy Hollywood w końcówce roku 2018. Pomimo istotnego przyrostu cen na przestrzeni lat 2017-2018 ich pozytywna dynamika obejmuje kontrakty nowe i odnawiane w tym okresie zaś wzrost kosztów dotyczy całości działalności co oznacza, że umowy długoterminowe zawarte przed rokiem 2017, których okres odnowienia przypada na lata 2019-2020 przynoszą niższą rentowność niż aktualnie zawierane" - napisał prezes Adam Konieczkowski w liście do akcjonariuszy.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 110,33 mln zł w 2018 r. wobec 98,71 mln zł rok wcześniej.
"Pragnę zwrócić uwagę, iż w roku 2018 Grupa Hollywood przekroczyła 110 mln zł przychodów, notując kolejny rok z rzędu z dwucyfrową dynamiką wzrostu i osiągając najwyższy poziom sprzedaży w swojej historii. Jestem przekonany, że nabyte przez nas bogate, wieloletnie doświadczenia w branży pralniczej pozwolą nam na planowanie działań przekładających się na dalszy wzrost wartości Grupy. Taki cel stawiamy sobie jako zarząd do realizacji w roku 2019 i kolejnych latach" - dodał prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 0,22 mln zł wobec 0,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Hollywood to największa sieć pralni przemysłowych w Polsce, która rozpoczęła także ekspansję zagraniczną (Niemcy). Jest obecna w trzech segmentach rynku - szpitalnym, HoReCa oraz odzieży roboczej. Spółka była notowana na NewConnect od 2014 r. Przeniosła się na rynek główny GPW na ostatniej sesji w 2017 r.