"Pracujemy, na razie wewnętrznie, nad takim pomysłem, nad taką ustawą, która by pozwoliła na jeden akt prawny, regulujący wszystkie inwestycje liniowe o infrastrukturalnym znaczeniu, by to nie było rozbite pomiędzy różne specustawy. To dobry pomysł, by takie inwestycje w sensie fizycznym i prawnym, w ramach jednej procedury, łączyć" - powiedział Horała dziennikarzom.
Wcześniej, podczas konferencji prasowej, poświęconej podpisaniu porozumienia pomiędzy Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK) a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), p.o. dyrektora GDDKiA Tomasz Żuchowski, nawiązał do tego tematu.
"Specustawa drogowa kończy swoją żywotność z końcem 2023 r. Być może będzie tak, że powstanie jedna ustawa korytarzowa, wspólna, która połączy wszystkich budujących infrastrukturę liniową na jednym, wspólnym mianowniku, oszczędzając koszty, protesty społeczne i aspekty środowiskowe" - mówił Żuchowski.