"Rośnie nam od dłuższego czasu udział rynkowy. Nabraliśmy dojrzałości i stąd decyzja, żeby otworzyć się bardziej na klientów biznesowych i instytucjonalnych. Widzimy rosnące nasycenie naszymi urządzeniami w segmencie biznesowym. Klienci instytucjonalni coraz częściej zgłaszają się do nas z potrzebami indywidualnymi, lub tak, aby nasze smartfony pracowały optymalnie z ich infrastrukturą. Rozwijamy więc nowy departament i budujemy ofertę oraz wsparcie dla rynku biznesowego" - powiedział Walczak na spotkaniu z dziennikarzami.
Ocenił, że koncernowi pomoże w tym segmencie szerokie portfolio urządzeń i całkowita nowość, czyli finansowanie w formie leasingu operacyjnego na wszystkie produkty, a szczególnie smartfony, tablety, ultrabooki.
"Przecież Huawei to nie tylko smartfony, ale też komputery PC i inne urządzenia. Chcemy oferować indywidualne podejście dla dużych projektów instytucjonalnych; wsparcie w urządzeniach dla rozwiązań klasy enterprise; rozwijać współpracę z partnerami technologicznymi i obsługę posprzedażową i wsparcie klasy premium" - zaznaczył szef departamentu.
Wymienił ponadto, że klienci biznesowi mogą liczyć na oddzielny proces obsługi, nowe dedykowane kanały kontaktu, poszerzoną ochronę posprzedażową, wsparcie tech, preferencyjne warunki napraw i ekspresową obsługę, w tym u klienta.
"Chcemy budować cały ekosystem oferty biznesowej z partnerami technologicznymi, biznesowymi R&D w ramach lokalnych i globalnych partnerstw, w tym rozwiązań software w obszarze Android Enterprise Rekommended" - dodał Walczak.
Chiński koncern Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie.