"Bardzo intensywnie analizujemy rynek polski i kondycję polskich przedsiębiorstw pod względem zastosowania sztucznej inteligencji. Potencjał jest bardzo duży, zarówno jeśli chodzi o adopcję AI przez firmy w celu zwiększanie efektywności biznesu, jak i w zakresie tworzenia aplikacji i rozwiązań sztucznej inteligencji" - powiedział ISBnews Frender.
"Jako dostawca infrastruktury mamy partnerstwa z firmami, które wdrażają AI. Jest zainteresowanie rynku, gdyż moc obliczeniowa jest nadal dość kosztowna, a my dajemy dobre warunki komercyjne. Realizujemy projekty AI w branży handlowej, medycynie, systemach zabezpieczeń, ostatnio fotowoltaiki" - dodał manager Huawei Polska.
Huawei podał wcześniej, że podpisał umowę sprzedaży falowników serii SUN2000 105KTL jednemu z liderów branży fotowoltaicznej w Polsce - firmie R.Power. Urządzenia zostaną wykorzystane w realizacji projektów o łącznej mocy 122 MWp, zakontraktowanych przez R.Power podczas ostatniej aukcji OZE. Falowniki Huawei to pierwsze produkty wspierające moduły bifacial i systemy śledzące słońce.
W obliczu gwałtownego rozwoju e-commerce w wyniku pandemii menedżer Huawei widzi dużą przestrzeń do poprawy doświadczenia klienta online właśnie dzięki algorytmom. Z kolei w bardziej tradycyjnych sektorach podkreślił, że AI jest technologią przyszłości szczególnie dla rolnictwa, gdzie może ona zdecydowanie usprawnić efektywność hodowli i upraw.
"AI jest technologią, która właściwie już niemal we wszystkich dziedzinach może odciążyć człowieka od powtarzalnych działań, wspomagać podejmowanie procesów decyzyjnych. Jesteśmy w momencie dziejowym, kiedy możliwości wsparcia przez AI ogranicza jedynie nasza wyobraźnia i potrzeby" - podsumował manager Huawei Polska.
Chiński koncern Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie.
Sebastian Gawłowski