"Założycielem funduszu jest Piotr Hütter, twórca sukcesu Aptek Gemini, które w 2015 roku zostały nabyte przez jeden z czołowych funduszy private equity - amerykański Warburg Pincus. Firma Nevomo (do października 2020 działająca pod marką Hyper Poland) rozwija technologie silnika liniowego, lewitacji magnetycznej oraz automatycznego sterowania dla systemów magrail i hyperloop" - czytamy w komunikacie.
"Inwestycja w Nevomo wpisuje się w szerszą strategię funduszu, który wspiera starannie wyselekcjonowane projekty kwotą do 5 mln zł, zakładając wyjście z inwestycji w horyzoncie 3-5 lat. Farmacja, nieruchomości, finanse oraz spółki z obszaru nowych technologii to najważniejsze obszary zainteresowania. Przy podjęciu decyzji o wsparciu Nevomo kluczowe znaczenie miał doświadczony międzynarodowy zespół oraz unikalna w skali świata technologia, która ma szansę zmienić oblicze transportu kolejowego" - powiedział Hütter, cytowany w komunikacie.
"Pan Piotr po raz pierwszy zainwestował w naszą spółkę w kwietniu 2020. Postępy w opracowywaniu kolejnych prototypów silnika liniowego i lewitacji magnetycznej, pojawienie się w zespole doświadczonych ekspertów, takich jak Johannes Braun (odpowiedzialny za zbudowanie w rekordowym tempie linii maglev w Szanghaju) oraz zaawansowane rozmowy z przyszłymi odbiorcami naszej technologii sprawiły, że kwota obecnej inwestycji jest blisko 20-krotnie większa niż tej pierwszej. Wsparcie Hütter Private Equity oznacza pozyskanie przez nas w bieżącym roku łącznie blisko 4 mln zł od inwestorów prywatnych" - dodał CFO Nevomo Przemysław Paczos.
Spółka dotychczas finansowała swoją działalność, łącząc granty na prace badawczo-rozwojowe (m.in. 16,5 mln zł przyznane przez NCBR w maju 2019 roku) oraz środki prywatnych inwestorów indywidualnych (dwie kampanie equity crowdfunding na brytyjskiej platformie Seedrs) i aniołów biznesu. Pozyskane od Hütter Private Equity środki rozpoczynają kolejną rundę finansowania Nevomo. W trakcie są kolejne rozmowy z aniołami biznesu, funduszami venture capital i family-office, wskazano także.
Firma Nevomo (wcześniej Hyper Poland) zajmuje się rozwojem technologii, która umożliwi szybką i etapową implementację systemów transportu inspirowanych koncepcją hyperloop z wykorzystaniem istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Przystosowując istniejącą infrastrukturę kolejową, firma chce umożliwić podróż pojazdami z prędkością do 550km/h. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu technologii magrail - systemu kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi tradycyjne, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejąca infrastruktura kolejowa bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym. Rozwijana technologia oparta jest na koncepcji hyperloop - innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej.