"Społeczna odpowiedzialność biznesu, której częścią są działania z zakresu poprawy stanu środowiska, będzie miała coraz większe znaczenie dla konsumentów. Już dziś przedsiębiorstwa, wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, rezygnują z plastiku, segregują odpady i informują, jak wdrożone procedury pozwalają redukować emisję dwutlenku węgla" - powiedział prezes BOŚ Bogusław Białowąs, cytowany w komunikacie.
W ocenie prawie połowy przedstawicieli MŚP (49%), walor ekologiczny ich przedsięwzięć jest ważny dla kontrahentów, a dla czterech na dziesięciu badanych (39%) to sprawa neutralna, zaś zdaniem 12% inwestycje proekologiczne nie są istotne dla ich klientów.
Firmy najchętniej zainwestowałyby w instalację fotowoltaiczną (20% odpowiedzi). Z kolei 18% przedsiębiorstw wybrałoby wymianę źródła energii lub ogrzewania, a 14% taboru na nowszy bądź bardziej ekologiczny, podano także.
"Mniejszą popularnością cieszyłaby się wymiana oświetlenia na energooszczędne (9%), termomodernizacja (8%) oraz działania pozwalające na ograniczenie zużycia materiałów i surowców (7%). 19% ankietowanych nie wskazało konkretnego rozwiązania" - czytamy w materiale.
Wśród przedstawicieli MŚP ok. sześciu na dziesięciu z nich uważa działania prośrodowiskowe za ważne, a zdaniem ponad jednej trzeciej (36%) tego typu aktywność ma neutralny wpływ na prowadzenie biznesu. 5% badanych uznaje, że takie inicjatywy nie są istotne dla ich funkcjonowania.
Akcje Banku Ochrony Środowiska od 1997 roku są notowane na rynku podstawowym GPW. W skład grupy wchodzi również Dom Maklerski BOŚ S.A.