"To wynik nie tylko długoletniej pracy nad promocją tego trunku, ale także wyjątkowego uwielbienia, jakim cieszą się w Polsce kuchnia i oryginalne produkty kulinarne z Włoch" - powiedział dyrektor ICE Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich - Sekcji Promocji Handlu Ambasady Włoskiej Antonino Mafodda, cytowany w komunikacie.
Import wina nad Wisłę systematycznie rośnie. Jego całkowita wartość w 2018 wyniosła ponad 295 mln euro. Rok wcześniej zaś - niecałe 280 mln. Pod względem wartości dostarczonego do Polski wina Włochy plasują się na pierwszym miejscu. Drugie - zajmują Stany Zjednoczone (36,1 mln euro), trzecie - Niemcy (35,6 mln euro), czwarte - Francja (31,6 mln euro), Hiszpania (29,1 mln euro) i Portugalia (20,2 mln euro), podano również.
"Wśród importowanych z Włoch win aż 35% to musujące - głównie Prosecco, choć większość stanowią nadal wina czerwone, butelkowane. Italia plasuje się też na pierwszym miejscu w Polsce wśród eksporterów win musujących, posiadając tu prawie 64% udziałów w rynku" - podsumowano.