Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

IDC: Sprzedaż smartfonów w Polsce spadła o 2,2% r/r do 2,46 mln szt. w III kw.

0
Podziel się:

Liczba smartfonów wprowadzonych przez producentów na polski rynek spadła o 2,2% r/r do 2,46 mln sztuk w III kw. 2019 r., wynika z danych IDC, cytowanych przez "Rzeczpospolitą".

IDC: Sprzedaż smartfonów w Polsce spadła o 2,2% r/r do 2,46 mln szt. w III kw.

"Według danych IDC i naszych obliczeń największym graczem na polskim rynku smartfonów pozostawał Samsung, drugie miejsce należało nadal do Huawei, mimo znacząco niższej sprzedaży niż rok wcześniej (o około 30%) i nieco niższej w II kwartale (o około 6-7%), a trzecie kolejny kwartał z rzędu do - również chińskiego - Xiaomi" - czytamy w artykule.

Udział Samsunga wyniósł 39,7% wobec prawie 42% kwartał wcześniej. Udział Huawei (razem z marką Honor) spadł o 1 pkt proc. kw/kw do 23,5% (o 10 pkt proc. r/r).

"Drugą pozycję Huawei i 23-proc. udział w rynku można uznać za bardzo dobry wynik, zważywszy na niepewność związaną z sankcjami USA wobec firmy" - skomentował analityk IDC w Polsce Marek Kujda, cytowany przez "Rz".

Zwrócił uwagę, że mimo, iż Samsung od dawna jest liderem sprzedaży smartfonów w Polsce, to nie ta marka najbardziej skorzystała na problemach Huawei. Xiaomi umocniło się na trzeciej pozycji z udziałem wyższym niż w II kw. o 4,5 pkt proc. (16,2%).

Globalna sprzedaż smartfonów w III kw. wzrosła o 2% do 366,3 mln, podała także gazeta, powołując się na dane Strategy Analytics.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.