"Według danych IDC i naszych obliczeń największym graczem na polskim rynku smartfonów pozostawał Samsung, drugie miejsce należało nadal do Huawei, mimo znacząco niższej sprzedaży niż rok wcześniej (o około 30%) i nieco niższej w II kwartale (o około 6-7%), a trzecie kolejny kwartał z rzędu do - również chińskiego - Xiaomi" - czytamy w artykule.
Udział Samsunga wyniósł 39,7% wobec prawie 42% kwartał wcześniej. Udział Huawei (razem z marką Honor) spadł o 1 pkt proc. kw/kw do 23,5% (o 10 pkt proc. r/r).
"Drugą pozycję Huawei i 23-proc. udział w rynku można uznać za bardzo dobry wynik, zważywszy na niepewność związaną z sankcjami USA wobec firmy" - skomentował analityk IDC w Polsce Marek Kujda, cytowany przez "Rz".
Zwrócił uwagę, że mimo, iż Samsung od dawna jest liderem sprzedaży smartfonów w Polsce, to nie ta marka najbardziej skorzystała na problemach Huawei. Xiaomi umocniło się na trzeciej pozycji z udziałem wyższym niż w II kw. o 4,5 pkt proc. (16,2%).
Globalna sprzedaż smartfonów w III kw. wzrosła o 2% do 366,3 mln, podała także gazeta, powołując się na dane Strategy Analytics.