"Polski rynek stał się rynkiem dojrzałym, stąd wzrosty sprzedaży smartfonów rok do roku są już niewielkie. Rosną za to oczekiwania klientów, a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci - w drugim kwartale 2019 roku już ponad 58% urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21% wyposażonych było w co najmniej 128 GB pamięci" - powiedział analityk IDC Marek Kujda, cytowany w komunikacie.
W tym okresie nastąpiła dalsza koncentracja rynku. 5 producentów dostarczyło na polski rynek blisko 91% smartfonów (86% rok wcześniej). Wszyscy pozostali producenci sprzedali łącznie tylko 200 tysięcy urządzeń, wskazano również.
"Duży wpływ na rynek miała zapowiedź amerykańskich sankcji wobec Huawei. Niepewność po stronie kanału sprzedaży i klientów pozwoliła Samsungowi i Xiaomi na zwiększenie udziałów w rynku w porównaniu do I kwartału bieżącego roku. W efekcie Samsung powrócił na pozycję lidera, a Xiaomi wyprzedziło Apple i zajęło trzecią pozycję. Udział rynkowy Huawei bliski 25%, który pozwolił firmie na utrzymanie drugiej pozycji w rankingu, można w obecnej sytuacji uznać za dobry wynik. Motorola, podobnie jak w poprzednich kwartałach, znalazła się na piątym miejscu" - dodał Kujda.
International Data Corporation (IDC) to jedna z największych firm zajmujących się badaniami rynku i doradztwem w zakresie informatyki, telekomunikacji i elektroniki użytkowej.