"Banki nadal będą miejscem dla pracowników, ale co prawda będzie ich mniej. Skłamałbym, gdyby było inaczej. Niemniej, im bardziej cyfrowe są instytucje, tym ważniejszy - paradoksalnie - pozostaje wymiar ludzki. Jeśli klient np. ma kłopot w załatwieniu sprawy, otwiera się przestrzeń, w której możemy budować relacje w obsłudze i wsparciu go w rozwiązaniu jego problemu. Wysoka jakość obsługi będzie kluczowym czynnikiem w relacji z klientem" - powiedział ISBnews Legrand podczas konferencji Money 20/20 w Amsterdamie.
Ocenił, że w obliczu nadchodzącej otwartej bankowości w ramach dyrektywy PSD2 segment płatności stanie się kluczowym fundamentem bankowości, a wśród segmentów klientów znaczenia będzie nabierał systematycznie segment "small biznes".
W kwestii technologii takich, jak Blockchain, sztuczna inteligencja (AI), czy analiza danych Legrand stwierdził, że ING nie interesują te technologie jako same w sobie, ale rozwiązania na nich bazujące i budujące wartość dla klienta.
"Widzimy te technologie jako narzędzia do rozwijania rozwiązań wzmacniających zaangażowanie klienta na naszych platformach" - zaznaczył Legrand.
Sebastian Gawłowski