"Długo myśleliśmy, że bank jest w centrum rynku. To był błąd i to się radykalnie zmienia. Zamiast bankocentrycznie, musimy patrzeć klientocentrycznie, utrzymywać wysoką aktywność w podejściu do klienta indywidualnego i biznesowego. To nieustanna rewolucja w obliczu wszystkich zmian, jakie przechodzi system bankowy, z PSD2 na czele. Nieważne więc, czy określamy się jako bank, fintech czy firma technologiczna świadcząca usługi finansowe musimy być egile i podążać na klientem" - powiedział ISBnews Legrand podczas konferencji Money 20/20 w Amsterdamie.
Ocenił, że technologia jest kluczowym elementem ekosystemu banku, w którym już niemal wszystko jest cyfrowe.
"Banki były cyfrowe jeszcze przed internetem i to jest problem, ponieważ branża musi wiele zmienić, aby dostosować się do warunków działania w obliczu wielkiej sieci. W Polsce jest z tym łatwiej, gdyż polska bankowość swoją rewolucję zaczęła wraz z rozwojem internetu. Jednak Zachód musi pogodzić otwartość na przyszłość ze swoją dawną spuścizną. Technologia daje potencjał do większych marż niż tradycyjny sektor bankowy, dlatego musimy zmierzać w kierunku rozwiązań budujących wartość" - ocenił CEO ING Ventures.
Sebastian Gawłowski