InPost przejął Mondial Relay, dostawcą przesyłek dla e-commerce na rynku europejskim, od niemieckiej firmy Otto Group. Przejęcie ma pozwolić grupie InPost na wejście na rynki Francji, krajów Beneluksu i Półwyspu Iberyjskiego.
– Zakończyliśmy strategicznie ważne przejęcie, a rozległa sieć Mondial Relay na jednym z największych rynków e-commerce w Europie pozwoli InPost na przyspieszenie realizacji strategii ekspansji międzynarodowej – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
– Wraz z Mondial Relay stajemy się wiodącym w Europie rozwiązaniem dostaw ‘poza domem’ dla e-commerce – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Założona w 1997 roku firma Mondial Relay jest dostawcą przesyłek dla e-commerce. Posiada około 15,8 tys. punktów odbioru i nadania we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim . We Francji jest drugą co wielkości siecią, obejmującą 11 tys. punktów.
W 2020 roku Mondial Relay obsłużyła 131 mln przesyłek. Łącznie InPost i Mondial Relay dostarczyły w ubiegłym roku ponad 440 milionów przesyłek. Przychody Mondial Relay wyniosły w minionym roku 437 mln euro.
Dzięki przejęciu InPost zyskał platformę dostaw e-commerce na trzecim co do wielkości rynku e-commerce w Europie. Według szacunków, francuski rynek e-commerce jest wart około 56 miliardów euro.
Na koniec marca InPost miał w Polsce dokładnie 11 tys. 743 paczkomatów. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 15,5-16 tys. W sumie wszystkich paczkomatów, również tych poza Polską, na koniec roku ma być między 18,25 a 19 tys.,
Szef InPost Rafał Brzoska zamyka pierwszą dziesiątkę listy najbogatszych Polaków według "Wprost" z majątkiem szacowanym na 4,5 mld złotych.