Tym samym InPost będzie dysponować 12 centrami logistycznymi: pięcioma powierzchniami Panattoni, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych - 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnymi obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West oraz KJF Kraków Balice, podano.
"InPost ma obecnie najbardziej rozbudowaną infrastrukturę wśród wszystkich operatorów logistycznych w Polsce. Także obsługiwane przez nas wolumeny przesyłek biją rekordy - w 2019 roku notowaliśmy ponownie znaczący, dwucyfrowy wzrost. Naszym atutem jest szybkość dostawy - do Paczkomatów niezmiennie utrzymujemy skuteczność D+1. To dlatego wciąż rozbudowujemy naszą sieć oraz już funkcjonujące maszyny. Możemy się pochwalić bardzo wysokim wskaźnikiem utylizacji Paczkomatów - większość przesyłek jest odbierana w kilka godzin po ich dostarczeniu. W 2020 roku będziemy uruchamiać kolejne huby logistyczne, inwestować w ekologiczną flotę samochodową i dalsze poszerzanie zasięgu sieci" - powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost - liczba Paczkomatów (6 000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4 600), wskazano również.
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce. W 2018 r. InPost dostarczył ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.