"Nasza technologia paczkomatowa jest jedną z najlepszych na świecie - niewątpliwie jesteśmy w tym zakresie pionierem, zwłaszcza w implementacji technologii mobilnych w logistyce. Dlatego zapotrzebowanie na nasze innowacyjne rozwiązania zaczyna rosnąć - także poza granicami Polski. Postawiliśmy kolejne 24 maszyny w UK - obserwujemy, że także na tym rynku jest duże zapotrzebowanie nowoczesne i bezpieczne formy nadawania oraz odbierania paczek" - powiedział założyciel i prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
"Z naszych badań wynika, że dzisiaj Polacy odbierają swoje przesyłki po drodze z pracy czy sklepu i nie przeznaczają na tę czynność dodatkowego, cennego czasu, a także nie generują dodatkowych przejazdów samochodem. Paczkomaty InPost wspierają więc proekologiczne postawy i rozwiązują problem ostatniej mili. Z całą pewnością taką wygodę, dostępność i ekologiczne podejście doceniają nasi klienci w Wielkiej Brytanii, lubiący zakupy w sklepach sieci Lidl" - dodał prezes.
InPost planuje dalszy rozwój sieci Paczkomatów w Polsce i poza jej granicami - rośnie zapotrzebowanie na sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru oraz nadania przesyłek, podano także.
"Paczkomaty InPost w Wielkiej Brytanii można znaleźć także przy sklepach sieci Morrisons, dworcach kolejowych oraz na stacjach benzynowych BP i Esso. Z usługi nadania paczek w Paczkomatach InPost można skorzystać także przez stronę parcel2go.com - brytyjską porównywarkę usług logistycznych wielu dostawców" - czytamy także.
W poprzednich latach Paczkomaty zostały dostarczone także operatorom w takich krajach, jak: Austria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Słowenia, Islandia, Irlandia, Kolumbia, Brazylia, Australia i Włochy.
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce. W 2018 r. InPost dostarczył ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.