Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
ANA
|

InPost zdradza plany ekspansji. Zobaczymy "wojny paczkomatów”?

42
Podziel się:

InPost planuje w najbliższym czasie zwiększyć liczbę paczkomatów w Polsce do 14,5-15,5 tys. z 10,7 tys., które postawił do końca ubiegłego roku. Inni liderzy e-commerce chcą rzucić firmie wyzwanie na rynku.

InPost zdradza plany ekspansji. Zobaczymy "wojny paczkomatów”?
InPost planuje w najbliższym czasie zwiększyć liczbę paczkomatów w Polsce do 14,5-15,5 tys. (money.pl, Rafał Parczewski)

InPost pod koniec stycznia zadebiutuje na giełdzie w Amsterdamie. Właśnie opublikował prospekt emisyjny, w którym m. in. podsumował swoje wyniki i zdradził plany co do tempa ekspansji na rynku.

Na koniec 2020 roku InPost miał w Polsce 10 776 paczkomatów. Dzięki nim obsłużył w ubiegłym roku 240 mln przesyłek.

Wynik jest imponujący, jednak na tym nie koniec. W najbliższym czasie liczba paczkomatów w Polsce ma wzrosnąć do 14,5-15,5 tys., czyli o 3,7-4,7 tys. w porównaniu z końcem ubiegłego roku. Z kolei w średnim terminie, sieć planuje powiększać się o 2-2,5 tys. paczkomatów rocznie.

Zobacz także: Sprzedawcy znikają z galerii? "Zwiększy się pustostan"

Co oczywiste, wraz z rozwojem sieci wzrośnie też liczba obsługiwanych paczek. O ile? InPost szacuje, że w krótkim okresie o ok. 45-50 proc. rocznie. Natomiast w nieco dłuższej perspektywie przyrost ten ma wynosić 20-25 proc. rocznie.

W ubiegłym roku przychody InPostu w segmencie paczkomatów zwiększyły się o ok. 130 proc. Jak szacuje spółka, wraz z rozwojem sieci mają rosnąć, najpierw o 40–45 proc. w krótkim okresie, a następnie o 20–25 proc. rocznie w średniej perspektywie.

"Wojny paczkomatów"

InPost zapowiedział także, że wydatki inwestycyjne w Polsce w perspektywie krótkoterminowej wzrosną do 600-625 mln zł z ok. 500 mln zł na koniec 2020 roku. InPost obecnie jest w samym środku boomu na e-commerce i świetnie go wykorzystuje.

- Co ciekawe choć debiut giełdowy poza granicami Polski wskazuje jasno na międzynarodowe ambicje InPostu inni liderzy e-commerce chcą mu rzucić wyzwanie na macierzystym rynku - zauważa Krzysztof Jaciw, prezes merce.com.

- Ostatnio Allegro i Alibaba zapowiedziały zbudowanie własnych sieci automatów pocztowych. Będziemy zapewne świadkami "wojen paczkomatów” które mogą zakończyć się rozejmem i wzajemnym korzystaniem z własnej infrastruktury, co też byłoby interesującym modelem do wyeksportowania za granicę - dodaje.

Operator paczkomatów działa także w segmencie przesyłek kurierskich. W ubiegłym roku dostarczył ok. 60 mln takich przesyłek. W krótkim okresie chce go zwiększyć o 25-30 proc. O tyle samo mają wzrosnąć przychody w tym obszarze działalności.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(42)
WYRÓŻNIONE
WW1
4 lata temu
Nie wyobrażam sobie życia bez Paczkomatów, gdy pomyślę o powrocie do kolejek na poczcie to byłby dramat
Ciekawy
4 lata temu
Świetna usługa. Co by było gdyby tak nie było paczkomatów ja się pytam?
allegrowicz
4 lata temu
Jak dostawę do paczkomatu całkiem lubię, tak dostawa kurierem InPost to porażka. Zawiodłem się wiele razy i nie zamierzam więcej korzystać.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (42)
Jolo
4 lata temu
Paczkomaty nieraz i nie dwa już mi uratowały życie ;) no i paczkę
Sol
4 lata temu
Jak dla mnie Inpost świetne działania prowadzi i wywiązuje się ze wszystkich obietnic
Lero
4 lata temu
A to z Alibabą to pewne, że będzie maszyny stawiać, czy raczej zapowiedzi, które niekoniecznie muszą zostać pokryte w przyszłości?
Ula
4 lata temu
niesamowite jest to jak duży przepływ paczek mają u siebie.. to musi być naprawdę ciężka praca żeby to ogarnać, naprawdę szacun
Neron
4 lata temu
Wojny paczkomatów? Brzmi groźnie. Oczywiscie ja murem stoję po stronie InPosta, do boju! :D
...
Następna strona

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.