"Transakcja przejęcia spółki Limtel pozwoliła nam na wyjątkowo efektywne kosztowo rozszerzenie naszej oferty - m.in. o oferowanie voicebot'ów. Kupiliśmy rozwiązania za ułamek tego, co musielibyśmy zainwestować w ich rozwój. Kluczowe, że zrealizowaliśmy ją [akwizycję] własnymi środkami, bez zewnętrznego finansowania, zgodnie z naszą strategią stabilnego wzrostu. Analizujemy rynek pod kątem M&A, skupiamy się na ciekawych dostawcach AI dla biznesu, którzy uzupełniliby naszą ofertę. Jednak muszę powiedzieć, że w zalewie nowych podmiotów z szyldem "AI dla biznesu", bardzo niewiele widzimy podmiotów z racjonalnym, przetestowanym na rynku modelem biznesowym" - powiedział ISBtech Strzałkowski.
Prezes oczekuje dynamicznego wzrostu biznesu na fali rynkowych tendencji.
"Poziom przyszłych wzrostów w dużym stopniu zależy od dynamiki cyfryzacji i automatyzacji na rynku. Działamy na rynku rozwiązań dla biznesu, czyli B2B. Nasze przychody zależą od kondycji przedsiębiorstw, w szczególności dynamiki automatyzacji cyfrowej obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Kluczowe jest zrozumienie, iż wiele dużych czy największych marek ciągle generuje aż 80 - 90% zakupów off-line, w tradycyjnych sklepach lub kanałach. Prognozujemy dalszą migrację tradycyjnej sprzedaży do kanału on-line, a jej dynamika będzie, w dużym stopniu, dyktować wzrosty naszej sprzedaży i przychodów" - zaznaczył prezes.
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1,43 mln zł, grupa InteliWISE wypracowała w II kw. br. roku zysk netto na poziomie 278 tys. zł.
"W obliczu epidemii wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacji. Dlatego oczekiwaliśmy, że nasza działalność wypracuje rekordowe przychody. Co ważniejsze, odnotowanie wysokich wyników kwartalnych nie jest jednostkowym wydarzeniem wynikającym wyłącznie ze specyficznej sytuacji na rynku. Wpisuje się w ogólną tendencję wzrostową spółki" - stwierdził Strzałkowski.
Narastająco, od początku roku, na poziomie grupy kapitałowej, InteliWISE wykazał ponad 41-proc. dynamikę wzrostu, osiągając przychody na poziomie 2,36 mln zł.
InteliWISE jest czołową w Polsce spółką na rynku dostawców chmurowych usług Conversational AI, w tym AI Chatbot i Voicebot. Dla dużych, globalnych klientów, w tym z listy Fortune 500 w USA, wdrożyła ponad 150 rozwiązań takich jak Chatbot, Voicebot, Profesjonalny Live Chat, Contact Center, Omni-channel czy Wideo - konsultacje, wspierając Obsługę Klienta oraz transakcje e-commerce. InteliWISE jest notowana na rynku NewConnect.
Sebastian Gawłowski