Strategia spółki Asbis, która z emisji nowych akcji może pozyskać około 82,9 mln zł, zakłada zwiększanie rentowności m.in. poprzez wzrost sprzedaży własnych marek.
Spółka planuje zwiększenie sprzedaży i udziału w rynku Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz wejście na kolejne rynki wschodzące .
Dalszy rozwój własnych marek sprzętu informatycznego: Prestigio i Canyon, to jeden z głównych celów emisyjnych Asbis, na który spółka chce przeznaczyć do 39,1 mln zł.
"W 2006 roku sprzedaż własnych marek odpowiadała za około 8 proc. naszych przychodów. Liczymy, że w perspektywie dwóch-trzech lat zwiększymy ich udział w sprzedaży do około 50 proc." - mówi prezes Asbisu Serhei Kostevitch.
Na poprawę rentowności Asbis ma wpłynąć także umożliwienie spółce korzystania z rabatów za krótszy termin płatności, oferowanych przez niektórych dostawców oraz poszerzenie oferty markowych produktów przeznaczonych dla odbiorców końcowych. To kolejny cel emisyjny, na który spółka przeznaczy do 21,8 mln zł.
Do 15,4 mln zł Asbis przeznaczy na podwyższenie kapitału obrotowego, aby móc poszerzyć ofertę markowych produktów przeznaczonych dla odbiorcy końcowego. W ostatnich latach Asbis wprowadził do swojej sieci dystrybucji produkty najlepszych marek i oczekuje, że przyniesie to znaczne wpływy z ich sprzedaży, a jednocześnie zwiększy zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
_ Asbis jest jednym z czołowych dystrybutorów IT w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach nadbałtyckich, krajach byłego związku radzieckiego oraz na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej. Spółka jest zarejestrowana na Cyprze, a od 2006 roku jej akcje notowane są na Londyńskim AIM. _Strategiczne cele grupy Asbis zakładają dalszy organiczny wzrost, zwiększanie udziałów w rynkach, na których działa i wchodzenie na nowe.
"Będziemy kontynuować działania zmierzające do zwiększania przychodów generowanych na rynkach rozwijających się oraz zwiększania w nich swego udziału. Jesteśmy pod tym względem na uprzywilejowanej pozycji ze względu na kontakty z czołowymi międzynarodowymi dostawcami, rozbudowaną sieć dystrybucji i ugruntowaną pozycję na rynkach lokalnych" - powiedział Kostevich.
"Planujemy też wchodzić na kolejne rynki rozwijające się. Chcemy się skupić na rozwoju organicznym, obecnie nie zakładamy żadnych kwizycji" - dodał.
W I półroczu 2007 roku przychody grupy Asbis wyniosły 540 mln USD, co oznacza wzrost względem 2006 r. o 26,7 proc. Zysk netto w I pół. 2007 roku wyniósł 3,2 mln USD, czyli o 27,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W 2006 roku przychody grupy wyniosły 1.009 mln USD, a zysk netto
11,1 mln USD. Rok wcześniej odpowiednio 930 mln USD i 8,4 mln USD
zysku netto.
ZOBACZ TAKŻE: Szczegóły oferty spółki Asbis
Głównymi akcjonariuszami spółki są: KS Holdings (53,49 proc.),
inwestorzy finansowi Maizuri Enterprises Ltd. (10 proc.) i Alpha
Ventures (6,67 proc.). Pozostałe akcje są w posiadaniu m.in.
członków zarządu firmy i jej pracowników.