Twórcy autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie od kilku miesięcy szykowali się do debiutu na warszawskiej giełdzie. Już wiadomo, że akcje Brand24 będą do kupienia na NewConnect od wtorku 30 stycznia.
O ustaleniu daty debiutu poinformowała giełda, która wskazuje, że do handlu będą dopuszczone akcje serii od A do I w ilości prawie 2 mln sztuk.
Z krótkiego komunikatu NewConnect wynika także, że nowe papiery będą notowane pod oznaczeniem "B24".
O planach wejścia Brand24 na giełdę zrobiło się głośno w listopadzie ubiegłego roku, gdy spółka przeprowadziła ofertę prywatną 3,5 mln akcji. Cena sprzedaży pojedynczej sztuki ustalono wtedy na 31,76 zł. Biorąc pod uwagę, że oferta obejmowała 5,5 proc. wszystkich akcji, dawało to wycenę całej firmy na poziomie około 60 mln zł.
Michał Sadowski, a więc prezes i założyciel Brand24, podkreślał wtedy bardzo duże zainteresowanie ofertą sprzedawanych akcji. Chętnych było więcej niż wynosiła pula.
- Pozyskane środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie - rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów na akwizycje nowych klientów - mówił Michał Sadowski. - Chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona użytkowników z całego świata. (...) W ciągu 2,5 roku trzykrotnie zwiększyliśmy liczbę aktywnych klientów i czterokrotnie zwiększyliśmy miesięczny powtarzalny przychód.
Głównym akcjonariuszem Brand24 jest firma Larq. Do niej należy także Nextbike (wypożyczalnie rowerów miejskich) i Synergic (kampanie marketingowe).
Według założeń Larq, w 2017 roku Brand24 wypracował 7,4 mln zł przychodów i około 300 tys. zł zysku operacyjnego EBITDA. Program motywacyjny dla kadry menedżerskiej zakłada, że w tym roku przychody wzrosną do 10,8 mln zł.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów. Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i coraz śmielej wchodzi na rynki globalne. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy biuro pierwszej damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.